Lifehacks

WEB GARDEN – Archiv fóra – Dřevo na balkóně

Popis odpovídá středomořské flóře + všem sukulentům. Ale pokud to není severní balkon. O jehličnany je IMHO malý zájem, pouze exotika.
Místo hroznů můžete použít popínavé rostliny. Pouštní kaktusy zaručeně vykvetou po chladné suché zimě. Nahoře v zóně stínu jsou stabilní semiepifyty – ampelózní formy nephrolepis a rhipsalis, zygocacti (nyní existuje mnoho odrůd, dokonce i oranžové a zelené). Krásně tam kvete Aeschynanthus.
Brugmansia je IMHO příliš velká pro běžné umístění a prohlížení na balkóně.
Ve stinné zóně můžete voskovou hoyu vysadit na mřížovinu, je to obyčejná rostlina, která je však ve vhodných podmínkách obsypaná dlouhokvetoucí pupečníkovou náplní a v noci silně voní po polyanthách.
Možností je spousta, ale není třeba se zahlcovat, protože. balkon musí fungovat a škůdci mohou pravidelně navštěvovat. Podle mých zkušeností nikdy nebyli na kaktusech a hoya (i když je nepravděpodobné, že by přežili měsíc bez zalévání).

salexy
Rostov n/a
30.03.2005
17:01:21

díky za radu. ano, jihozápad. Nemám rád sukulenty. Popravdě vinná réva pro mě není vhodná kvůli její listnaté povaze. Čekal jsem, že s plusem se stane stálezeleným. ale ne. stejná otázka o růžích a vistárii – budou opadavé? nebo se stanou evergreenem?
Obávám se, že bugenvilea nebude fungovat – balkónový baldachýn poskytuje polostín. ale potřebuje přímé, nekompromisní slunce, pokud to chápu z předchozích zkušeností s ním.
Hoya je nudná. Chci něco exotického, sakra.

Seriy
Moskva-Kyjev
30.03.2005
21:12:52

Eschynanthus, pokud jsem pochopil, je malá rostlina, jako zygokaktus. je na okna, ne na balkóny.
Mám liány dlouhé 5-7 metrů. Hledám ekvivalentní náhradu.
Určitě vyzkouším Brugmansii, jakmile uvidím řapík..
možná pampová tráva v rohu?
Nechci citrusy, fíky, kiwi. Pro mě je to vlákno vysoce duchovní.

Seriy
Moskva-Kyjev
30.03.2005
21:21:00

Lařina zkušenost s vistárií ukázala – no, to je ono.
Není to teplo, ale slunce, stejně jako u popínavých rostlin. Potřebujete horké, ostré slunce s ultrafialovým světlem. a ne ten moskevský špinavě tekutý. a někdy.
a co se stane s růží v takových podmínkách? kdo si co myslí?

Seriy
Moskva-Kyjev
30.03.2005
22:01:18

Mezi jehličnany, které jsou v balkonových podmínkách relativně stabilní, patří jalovce, cypřiše, cypřiše a kryptomérie. Z borovic – drobnokvěté a borovice. Problémů s borovicemi je ale mnohem více.

pojištění
Moskva
30.03.2005
22:49:25

Dáte si oleandr?

fanoušek
Petrohrad
30.03.2005
22:51:29

ne, nechci oleandr.
No ano, borovice jsou mým kandidátem číslo jedna.
Valichiana borovice, žlutá borovice, borovice. Jen jsem je neviděl v prodeji. Chtěl jsem objednat žlutou borovici s platbou předem, řekli – 100 kusů. tak čekám na jaro, půjdu, možná jsou na VDNKh náhodou sazenice. pod dospělým S.žlutým.
Valichiana rychle roste, píšou.
Zežloutne kryptomerie v zimě? a je psáno, že to vyžaduje vlhký vzduch. i když rychle roste, takže to samozřejmě můžete zkusit taky. Jde o taxodiaceae, proto další možnost – sekvojovec obrovský.

Přečtěte si více
Proč jahody kvetou, ale nejsou žádné bobule? Důvody a řešení.
Seriy
Moskva-Kyjev
30.03.2005
23:47:28

Wallichianu a žlutou nedoporučuji, stejně jako jiné dlouhé jehličnaté rostliny – v balkónové kultuře budou vypadat nedbale a nezdobně. Jejich dekorativní efekt se objevuje pouze u velkých stromů. Borovice je víceméně vhodná díky tomu, že si dlouho zachovává krátké juvenilní jehlice, zejména při pravidelném řezu. Ale pokud chcete „velkou“, pak je třeba pina vyloučit ze seznamu kandidátů. Optimální volbou borovic jsou druhy nebo odrůdy s krátkými hustými jehlicemi: drobnokvěté, štětinatce, tembra atd.

Cryptomeria se vyskytuje v různých odrůdách: musíte hledat odrůdy s jehlicemi ve tvaru mladistvých – v zimě nezhnědnou.

Sekvojovec malý je úplně nevzhledný – hranatý a dlouhonohý.

Mimochodem, úplně jsem zapomněl, výhradně dekorativní možnost, která se cítí skvěle nejen na balkoně, ale dokonce i doma – cedr. Navíc nyní (samozřejmě s trochou snahy) je docela dobře možné koupit docela velké stromy – až 1,5 m absolutně odolné vůči suchu a suchému vzduchu – testováno. Možná bych řekl, že pro jehličnany je to ideální varianta. Existují odrůdy s modrými a zlatými jehlami, s plačící korunou atd.

pojištění
Moskva
31.03.2005
10:31:25

Seriy, existuje mnoho možností, je na vás, abyste se rozhodli, co se vám líbí nejvíce :) O růžích mohu říci, že na zimu také shazují listy. Možná by byly vhodné hebe, kala, clivia a břečťan? Pelargonie v takových podmínkách dobře rostou a kvetou, ale to není pro každého (osobně je mám moc ráda pro jejich nenáročnost, odolnost vůči suchu a bohaté kvetení). A sukulenty jsou do těchto podmínek prostě ideální. Například tento – proč není exotický?

sveta
Tallinn
31.03.2005
11:16:13

A citronový kalistemon (myslím?) s takovými pěkně červenými štětci květenství. Za mě to sucho vydrželo celkem dobře (tedy třeba granátové jablko za stejných podmínek úplně vyschlo)

ovch
Čechov, Moskevská oblast
31.03.2005
15:35:52

Díky za radu. nechci aloe, chci dřevité. O callistemonu slyším poprvé, koukal jsem na něj, je docela pěkný, jediné negativum je, že je malý, dorůstá do 1 m, to znamená dát ho do velkého květináče na zem v rohu — nebude to snadno vidět.
obecně – kryptomérie, borovice a popínavé růže, brugmansie – cokoli levně koupím, s tím vyzkouším.. možná zaseji i kortaderie..
Viděl někdo na prodej wallichiana a žlutá a parviflora? Dnes jsem šel do obchodu se semeny vedle mého finančního úřadu a prodejce pěstuje 30 cm cedry každý květen za 150 rublů za kus, ale ne v květináči – říkám – zemře a nebude přijat na 100%. On – Nemáte pravdu.
SK, kde jsi viděl modré cedry?
a jsou v Moskvě místa, kde se prodávají semena borovice?

Seriy
Moskva-Kyjev
31.03.2005
16:29:13

Nerozumím: hoří prodejce? Co takhle modrý plamen?
Ano, v Moskvě je opravdu hodně požárů.

Lena
Moskva
31.03.2005
18:13:50
Přečtěte si více
Výsadba, pěstování a péče o jarní česnek na Sibiři - Zahradní centrum Novokuzněck

Na Sadovodu se pravidelně vyskytují borovice a cedry.
Ty cedry, o kterých píšeš, zjevně nejsou požadované, ale obyčejná cedrová borovice. Hledejte skutečné cedry – atlasské, himálajské nebo libanonské. Modré barvy jsou Atlas (Glauca a Glauka Pendula) a himálajská.
Se semínky si nepleťte – je to příliš dlouhé a nespolehlivé.

pojištění
Moskva
31.03.2005
19:06:07

ahhh dobře. Atlas a himalájské cedry jsou opravdu skvělé.
Zajímalo by mě, kdo je v Sadovodu kupuje?
i když kupují vistárii. s třeskem.
možná i cedry.
Problém je v tom, že jsem je nikdy v životě neviděl, a tedy i cedrovou borovici nebo atlas-himalájský cedr – je to stejné.

Seriy
Moskva-Kyjev
31.03.2005
19:22:24

No a zároveň se naučíte rozlišovat. :Ó)

pojištění
Moskva
31.03.2005
19:57:35

Četl jsem o cedru Gim – vypadá jako modřín, jen stálezelený. Našla jsem i školku, která je prodává – Yuzhzelenkhoz v Adleru :-)). mají spoustu legračních stromů – tady –
Goveniya SWEET (strom cukroví)..
kdo by si pomyslel..

Seriy
Moskva-Kyjev
31.03.2005
22:37:10

Atlas modřín vypadá z dálky velmi podobně jako modřín. Himalájský – asi ne.

pojištění
Moskva
01.04.2005
01:28:12

Tedy ne ze zvyku, ale podle jehel. ten zvyk na balkoně neuvidíš..
Mimochodem, ze Soči je další možností pro velký balkon magnólie grandiflora – stálezelená, velká, ale může také růst jako hustý keř, tvoří se a kvete.

Seriy
Moskva-Kyjev
01.04.2005
10:38:37

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button